Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Meestercursussen --- Musicals --- Muziekpedagogie --- Nederland
Choose an application
Choose an application
Barbara Meter (Amsterdam, 1939) was een van de oprichters van Electric Cinema, een bolwerk van de experimentele film dat in de vroege jaren zeventig vertoningen in Nederland organiseerde. Sinds de jaren zestig maakte ze speelfilms, documentaires en een groot aantal experimentele films met een structuralistisch karakter. In een interview in 1971 verklaarde de filmmaakster 'zuivere films' te maken, waarin 'gedachten en gevoelens overgebracht worden door pure beweging, puur beeld dat kan flikkeren of onscherp mag zijn, en door in te grijpen in het proces waarin de film ontwikkeld en afgedrukt wordt.' Een van de hoogtepunten uit haar baanbrekende experimentele oeuvre is de film Appearances (2000), waarin ze aan de hand van haar eigen familiegeschiedenis dieper ingaat op het verbeelden van tijd en herinneringen. Haar meest recente film, A Touch, voltooide ze in 2008.
(Bron: www.cosmox.be)
Experimentele film ; Nederland --- Réalisatrice --- Expérimental-essai --- Structuralisme --- Pays-Bas
Choose an application
Het boek en de map bieden leerkrachten inzichten over interactief lees- en schrijfonderwijs en lesideeën om het lees- en schrijfonderwijs in de groepen 4 tot en met 8 interactiever en motiverender te maken. Het is geen methode, maar kan als aanvulling dienen op gebruikte methoden.
schrijfmethodes --- leesmethoden --- leesonderwijs --- schrijfonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Leesbevordering. --- Schrijven. --- 475.2 --- lezen --- schrijven --- schoolboeken --- 475.26 --- basisonderwijs --- Nederland --- Lezen --- Schrijven --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
In Caracas: De Informele Stad portretteert Rob Schröder een stad die in veel opzichten exemplarisch is voor de exploderende urbanisatie op continenten als Afrika en Zuid-Amerika. Met de jonge, activistische architecten Alfredo Brillembourg en Hubert Klumpner, trok Schröder dit voorjaar door de barrios van Caracas, de sloppenwijken waar Commandante Chavez zijn machtsbasis heeft.
Brillembourg en Klumpner vertegenwoordigen een pragmatische generatie architecten, die bouwen vanuit een nieuw soort sociaal maatschappelijke verantwoordelijkheid. Aan de hand van hun ideeën en werk biedt de film een unieke kijk op de praktijk van een stad, waar door de bewoners non stop wordt gebouwd. Regels zijn er niet. Leefomstandigheden zijn erbarmelijk. In deze schrikbarende chaos zien Brillembourg en Klumpner echter ook kwaliteiten. Deze gebruiken zij op hun beurt in hun oplossingen, waarmee zij proberen voor de mensen in de barrios de leefbaarheid te verbeteren.
Als een dolgedraaide magneet heeft de hoofdstad van Venezuela de afgelopen decennia nieuwe bewoners aangetrokken, zestig procent van de nu ruim zes miljoen inwoners woont in zelfgebouwde huizen in de barrios, onder informele omstandigheden waar alleen de wetten van de zelfbeschikking heersen.
(Bron: www.proxis.be)
Armoede --- straatkinderen --- onderwijs --- Filipijnen --- 100393.jpg --- Stedenbouw ; Caracas --- Stadsvernieuwing --- globalisering --- duurzame ontwikkeling --- 711.4(8) --- Steden ; Venezuela ; Caracas --- Film ; documentaires --- 791.43.07 --- Schröder °1950 (°Oegstgeest, Nederland) --- DVD's --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; stedelijke ontwikkeling ; Zuid-Amerika --- Filmregisseurs, acteurs, filmografen --- Didactics of social education --- Regional documentation --- America --- Venezuela
Choose an application
History of Europe --- History of Asia --- World history --- India --- 903.3 --- Indië --- Ontdekkingsreizen --- Geschiedenis der ontdekkingsreizen --- Verre Oosten --- ontdekkingsreizen --- kolonisatie --- geschiedenis --- ontdekkingsreizen (ler) --- zeeroutes --- geschiedenis van de ontdekkingsreizen en ontdekkingsreizigers tot c. 1900 --- Contains audio-visual material --- Geschiedenis --- 15e eeuw --- Portugal --- Afrika --- Azië --- 16e eeuw --- Ontdekkingsreis --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Godsdienst --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Ce DVD accompagné d'un livre sur la célèbre maison construite à Bordeaux par Rem Koolhaas, cherche moins à faire comprendre le bâtiment, sa structure, ses matériaux, etc. qu'à laisser entrer le spectateur dans la sphère invisible d'une icône de l'architecture contemporaine. C'est l'usage du lieu qui est mis en avant ici, à travers les parcours de ses utilisateurs actuels, avec, en particulier, les témoignages de Guadalupe Acedo, gardienne et femme de ménage. En "coda", un entretien exclusif avec Rem Koolhaas qui commente lui-même le film, ouvre sur un débat portant sur les représentations actuelles de l'architecture, ses contraintes et ses enjeux relatifs au marché ainsi qu'aux mutations urbaines en cours.
architectuur --- photography [process] --- fotografie --- Architecture --- Photography --- architecture [discipline] --- Koolhaas, Rem --- Netherlands --- Architecture, Domestic --- Women household employees --- Villas --- Employées de maison --- Koolhaas, Rem. --- Office for Metropolitan Architecture. --- OMA (Office for Metropolitan Architecture) --- Bordeaux --- 72.07 --- 72.039 --- Koolhaas, Rem ; OMA ; M. Van Severen ; woning te Floirac (Bordeaux) --- DVD's --- Woningbouw ; Bordeaux ; 1998 ; Rem Koolhaas ; Maison à Floirac --- Koolhaas, Rem °1944 (°Rotterdam, Nederland) --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Architectuurgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- Contains audio-visual material --- Criticism and interpretation. --- Architecte --- Film --- Perception de l'architecture --- Employées de maison --- Koolhaas, Rem, --- Koolhaas, Rem, 1944 --- -Bordeaux
Choose an application
Taal is de sleutel tot succes op school. Kinderen die sterk zijn in taal behalen op school goede resultaten, niet alleen bij taal, maar ook bij andere vakken. Minder taalvaardige kinderen presteren over heel de lijn meestal minder goed. Op school geldt taal nog te veel als een losstaand vak. Dit boek laat zien hoe beter onderwijs ontstaat als leerkrachten taallessen en zaakvaklessen bij elkaar brengen. Ze zullen dan aan twee kanten winst boeken : de kinderen steken meer op van de zaakvakles én komen steeds een stap verder in hun taalontwikkeling. In Taal, een zaak van alle vakken beschrijven de auteurs de theorie en maken direct koppeling met de praktijk. Ze presenteren een eenvoudig lesmodel, herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete handreikingen. Daarmee kan elke leerkracht zelf geïntegreerd zaak-vakonderricht realiseren. Taal is de sleutel tot succes op school. Kinderen die sterk zijn in taal behalen op school goede resultaten, niet alleen bij taal, maar ook bij de andere vakken. Minder taalvaardige kinderen presteren over de hele linie meestal minder goed. Op school geldt taal nog veel te veel als een losstaand vak en daardoor worden belangrijke kansen voor taalontwikkeling gemist. Dit boek laat zien hoe beter onderwijs ontstaat als leerkrachten taallessen en zaakvaklessen bij elkaar brengen. Ze zullen dan aan twee kanten winst boeken : de kinderen steken meer op van de zaakvakles én komen steeds een stap verder in hun taalontwikkeling. In Taal, een zaak van alle vakken beschrijven de auteurs de theorie en maken ze direct de koppeling met de praktijk. Ze presenteren een eenvoudig lesmodel, herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete handreikingen. Daarmee kan elke leerkracht zelf geïntegreerd taal-zaakvakonderwijs realiseren, of het nu gaat om een les in de onderbouw over tijgers, in de middenbouw over magneten, of in de bovenbouw over tropische grondstoffen. Bij het boek is een dvd meegeleverd voor op de computer. Deze bevat lesmaterialen, videoregistraties en een multimediaal programma waarmee het lesmodel in verschillende voorbeeldlessen in beeld wordt gebracht.
Nederlands --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- moedertaalonderwijs --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- 456.1 --- 475.2 --- didactiek --- taalonderwijs --- 471.41 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taal --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- 474 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N. --- DVD 1 --- Handboek/cursus --- dvd --- geïntegreerd taalonderwijs : basisschool (ler) --- win-win-model --- zaakvakonderwijs --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Taalopvoeding --- 475.25 --- 071313.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Contains audio-visual material --- vakoverschrijdend onderwijs --- Nederland --- Taalgericht vakonderwijs --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Vakoverschrijdend werken --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- 071314.jpg --- inclusief onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|